Mer enn bare å trene…

Trening er det tiltaket som har bredest aksept og best dokumentasjon når det gjelder reduksjon av uspesifikke plager fra muskel-skjelettsystemet. Trening har, med riktig dosering, utelukkende positive psykiske og fysiske bivirkninger. Trening åpner for frigjøring av kroppens eget morfin og andre “gledeshormoner”. Systematisk trening gjør deg sterkere, bedrer lungekapasiteten, kan holde blodsukkeret ditt i sjakk og styrker hjertet ditt. 

 

Trening gjør masse med oss. Trening er investering i helse. Trening kan med andre ord brukes som egenmedisinering. Trening kan erstatte en rekke ortopediske inngrep i rygg, skuldre og knær. Trening styrker skjelettet – uansett alder. Trening bedrer sirkulasjonen. Trening gjør oss glade. Trening kan gi bedre nattesøvn. Trening gir økt overskudd. Trening kan gi tid for refleksjon. Trening kan brukes til å redusere stress. Trening kan bidra til å skape sosiale bånd. Trening kan gjøre deg smidigere og mer bevegelig. Trening kan gi deg bedre lungekapasitet. Trening gir deg bedre balanse. Trening kan hjelpe mot nakkerelatert hodepine. Mot ryggsmerter. Mot knesmerter. Mot hoftesmerter. Mot fot og ankelplager. Mot albuesmerter. Trening hjelper mot stort sett alt.

Bare den utføres riktig og doseres korrekt – treningen altså!

 

Vil du ha hjelp til bedre trening som gir deg mer enn bare…. litt trening? Ring oss eller ta kontakt med en av våre personlige trenere! 

Henvendelser treningssenteret

Personvern