Timeplan

GRUPPETIMER HØSTEN 2017

 

BLI MED PÅ GRUPPETRENING! følg med på OnlineBooking/MinSide for å se hvilke timer som går til enhver tid!

  • Bodyattack tirsdager kl.18:00 har ikke oppstart før september – frem til det er det Utholdende Styrke + CXWorx (kombinasjonstime på 60 min) (Nina) på tirsdager kl.18:00
MELD DEG PÅ!

Logg deg inn på medlemssidene for å melde deg på gruppetimer.

Se våre fantastiske gruppeinstruktører her!

GULE TIMER

Pilates 1: I timene jobber vi med vår innerste muskulatur, vi kaller det vårt “kraftsenter”. Dette senteret består av buken, nedre del av korsryggen, setet, bekkenet og innsiden av lårene. Pusten er kjernen til riktig bruk av muskulaturen som gir oss et sterkt kraftsenter. Regelmessig Pilatestrening vil gi en slankere, sterkere og smidigere kropp, bedre pust og god kroppskontroll. Eller som Joseph Pilates selv ville ha sagt: “En fullstendig koordinering mellom sinnet, kroppen og sjelen”. Pilates 1 passer for alle.

Pilates 2 er en avansert time for alle som har trent Pilates tidligere og gjennomført pilates-workshop eller fulgt Bærum Pilates Studio sine kurs. Spørsmål rettes til: christine@baerumpilatesstudio.no.Første workshop søndag 27.august kl.1230-1530 (kr. 400,-).passer for alle som har gjennomført pilates-workshop eller fulgt Bærum Pilates Studio sine kurs.

Yoga: timen har fokus på pust og bevegelighet, gjennom pusten er vi tilstede i det vi gjør og prøver å få til et samsvar mellom pust og bevegelse. Lene har sin bakgrunn fra en retning innen hatha yoga som heter anusara. Anusara er en dynamisk yogaform som har sitt utgangspunkt i tantrisk filosofi og et fokus på anatomiske prinsipper. Lene sine yogatimer passer for alle, både du som har trent yoga en stund og du som aldri har prøvd yoga.

LILLA TIMER

Bodyattack®:  en sportsinspirert kondisjonstrening fra Les Mills som utfordrer din styrke og utholdenhet. Det er en høyintensiv intervalltime der atletiske øvelser kombineres med styrke- og stabilitetsøvelser. Dynamiske øvelser og pulsdrivende musikk motiverer deg fra start til slutt. Timen passer for alle.

CardioDance: fengende musikk og rytmer, og koreografi som er lett å følge – også for deg som ikke har danseerfaring. Det er fokus på uhøytidelig stemning, slippe seg løs og å ha det gøy. I tillegg får du effektiv kondisjonstrening og trening av utholdende styrke. Musikken er variert med latinske rytmer, hiphop, funk, disco og nye hit’er som du kjenner igjen fra radioen.

GRØNNE TIMER

CXWorx®: denne timen fra Les Mills gir deg de vitale ingrediensene for en sterkere kropp med fokus på en sterkere kjerne/core. CX er en intensiv 30-minutters gruppetime med bevegelser som har alternativer slik at timen blir utfordrende men oppnåelig for ditt nivå. Timen passer for alle.

Shape: effektiv styrketrening av sete og lår ved bruk av egen kroppsvekt samt høyt fokus på trening av kjernemuskler med gode øvelser for rygg og mage. Timen passer for alle.

Sirkel: fantastisk trening for hele kroppen med ulike stasjoner. Det benyttes både egen kroppsvekt og forskjellig treningsutstyr, og innholdet i timene varierer fra gang til gang. Timen passer for alle.

Sterk og Stram: ypperlig trening som strammer opp hele kroppen ved hjelp av treningsstrikk, vektstang, vektskiver og egen kroppsvekt. Timen passer for alle.

Vest Styrke: en motiverende styrketime der man bruker både vekter og egen kroppsvekt til drivende musikk. Bli med og tren styrke sammen med andre, og kjenn hvor godt du egentlig kan presse deg selv. Timen passer for alle.

X-trening: en tøff og artig time hvor man ikke vet hva man møter! Timen utfordrer både din styrke og utholdenhet, og øvelsene varieres fra gang til gang. Det fokuseres på store øvelser. Timen er intensiv og passer for alle som liker å presse seg.

BLÅ TIMER

Sykkel FTP (test): denne timen går én lørdag i måneden. FTP er en test som viser hvilken terskelwatt du har, en informasjon som vil gjøre at du får mer ut av de andre sykkeltimene. Du får også målt din watt-fremgang i denne timen.

Sykkel og Sykkel 70: en morsom og effektiv sykkeltime der man selv velger om man følger wattinstruksjoner eller ikke. Timen passer for alle.

Sykkel Intervall Watt: en høyintensitets sykkeltime med fokus på korte perioder med høy intensitet fulgt av perioder med roligere intensitet. Timen passer for alle.

Sykkel Terskel Watt: en morsom og inspirerende wattbasert sykkeltime/terskeløkt. I tillegg til å forbedre teknikk, terskelwatt og treningsforståelse skal du oppleve treningsglede gjennom blant annet musikk som er tilpasset riktig RPM. Intensitetsnivå: over 40% av timen ligger på eller over terskelwatt. Det er anbefalt å vite/kjenne din terskelwatt for å få maks utbytte av timen (se Sykkel FTP). Timen passer for alle.

 

 

Personvern